dinsdag 6 mei 2008

manga fase

Volgens mij zit ik in een manga / anime fase.

En hier is het bewijs:

A. Ik heb al drie films van Studio Ghibli gezien, te weten:
1. Spirited away
2. Howl's moving castle
3. Princess Mononoke

Allen zijn gemaakt door Hayao Miyazaki. De eerste twee films zijn nog vrij onschuldig, ook geschikt voor kinderen. De derde heb ik vandaag gekeken en vond ik vrij heftig. Het gevecht tussen de mens en zijn cultuur en de natuur is erg indringend neergezet. En ook al eindigt het verhaal positief en goed, ik kan niet helpen een naar gevoel over te houden. Iets knaagt, iets heeft blijkbaar een diepe indruk gemaakt.

B. De Phoenix Wright: Ace attorney trilogie. Gisteren de allerlaatste zaak opgelost. Op een gegeven moment baalde ik er zelfs van dat ik nog bewijs moest opvoeren, zo spannend was het. Alle puzzelstukjes van alle karakters kwamen bij elkaar, alle relaties, opgebouwd in alle drie de spellen werden duidelijk. Ik vind het knap dat je van een DS spel een echt spannend verhaal kan maken waarin je met de karakters gaat meeleven. Ik ben onder de indruk van de ingewikkeldheid van de zaken en relaties.

C. De manga boeken. Ik begin, denk ik...vrees ik, te begrijpen hoe verslavend ze kunnen werken.
Ik heb gisteren Naoki Urasawa's Monster volume 1 gelezen. Volume 2 ligt klaar op mijn nachtkastje. Het verhaal is nu al boeiend genoeg om door te willen lezen door de 'thrill' en suspense die er heerst. Het is de ene cliffhanger na de ander. Arghh....hoeveel volumes zijn er nu? 16!! En volume 17 en 18 staan al klaar om uit te komen dit jaar.

Ik denk dat het handig is om mijn fase maar een nieuwe toevoeging aan mijn leven te gaan noemen.

Geen opmerkingen: